Monday, June 13, 2011

Peteh Ganu Peteh!

Thriller. This only applies to final minutes of the game. Saat Daudsu Jamaluddin menanduk masuk bola tendangan Manaf Mamat ke dalam gawang sendiri, aku melompat macam haram. Bukan sebab aku sokong Terengganu, tapi sebab dah lama tak ada perlawanan kat Malaysia ni, yang thriller macam ni. Gol last-last minute. Time tu semua hampir penyokong balik doh. Dan bila Terengganu score lagi satu, aku mengharapkan Kelantan equalise balik. Tapi harapan tinggal harapan. Hehe.



Hehe. Perlawanan agak menarik, cuma agak hambar pada permulaannya. Pasukan Terengganu ada main one-two pass, game passing yang agak cun. Kalau brush up lagi sikit tu, memang meletup team Terengganu. Norshahrul pulak dengan percubaannya yang berdesup, Nasib baik Sharbinee Allawee tak allow goal senang, plus main agak cun malam ni. Kemah molek Sharbinee.

Aksi Daudsu dan Joseph Kallang Tie

SHARBINEE TAK BOLOS 3 GOL LAGI.
SHARBINEE TAK KECEWA LAGI.
SHARBINEE TAK KECUNDANG LAGI.
IRFAN BAKTI TAK SALAHKAN SHARBINEE LAGI.




Tahniah kepada pasukan Terengganu. Tahniah kepada Irfan Bakti, yang telah berBakti sambil mandi malam di tepi gelanggang.Tahniah juga kepada ketua pasukan, Marzuki Yusof yang aku lihat sangat berpengaruh dan berkesan dalam mengemudi pasukan Terengganu. Dialah "Captain Marvel" pasukan Terengganu.

Kepada pasukan Kelantan, jange mase muko, pelue banyok lagi. Liga Super & Piala Malaysia masih ada lagi. Boleh gomo lagi. Daudsu takdo rezki lagi. Mungkin rezki dio ado di Liga Super & Piala Malaysia. Semangak jange lupo, semangak Kelate paling kuak, penyokong terbaik di Malaysia. Teruskan memberi makna kepada perlawanan bola sepak. (Refer *)

Permata Terengganu, Abdul Hadi Yahya

Yang sudah pasti, sebagai status Naib Juara Piala FA 2011, Kelantan kini seiring dari segi kekuatan dengan pasukan gergasi yang lain seperti Selangor, dan Negeri Sembilan. Membina "brand" mereka yang tersendiri. Sebenarnya, Kelantan have done enough untuk kukuhkan kedudukan mereka di Malaysia ini. Tak mudah nak kekal macam Kelantan. Sekarang ini almost every year apa apa final mesti ada Kelantan. Tapi kalau nak menang semua tiap-tiap tahun, memang mustahil lah.

Tahun ni Terengganu memang kena banyak keluar duit. Dah la menang Piala FA, skuad SUKMA 2011 diorang pulak taknak kalah. Ditambah dengan rancangan kerajaan negeri untuk membina bangunan berkembar 30 tingkat di Kuala Terengganu pulak(di bawah Rancangan Malaysia ke-10). Masyukkkkkkkk. Belanja parok Mat Said tahun ni.
 
*As I am writing this, roommate Kelantan saya berada di bersebelahan saya, so you can see where I'm coming from. Hahahaha. Takut kena bantai. Gedebe sungguh. Hahahaha lol

Tidak dilupakan juga, roommate saya ada yang orang Kelantan, ada juga orang Terengganu. Lepas Terengganu menang kelmarin, yang roommate Terengganu ni gantung la bendera Terengganu dekat katil dia. Yang roommate Kelantan tu cakap, "Sebelum aku bakar bendera tu, baik kau turunkan". Sumpah LOL


KONKLUSI : SEMANGAT KENEGERIAN MEREKA (KELANTAN) TINGGI.

7 comments:

  1. hahahaha hebakk faliq kecek kelate. kelate tetap di hati, GOMO KELATE GOMO ! :)

    -amalin shahida-

    ReplyDelete
  2. hahaha post ni untuk mu nih. hehehe

    ReplyDelete
  3. nok nyenye ko? namo aku mu dok sebut pong. haaaa nawok la nawok :P

    ReplyDelete
  4. ha iyolah. untuk amalin shahida ni. masuk air hang. hahah. sengoti eh

    ReplyDelete
  5. hahaha sedo la ho. pehe doh sengoti ek? guud gudd hahaha. ni baru jolo jangg. ekau memang torbaek jang.

    ReplyDelete
  6. Abe journalist dah berkate2 .

    ABIL .

    ReplyDelete
  7. amboii faliq,,,,hutang singgit ahcai dh byar belum,,,nnti jadi isu pulak

    ReplyDelete