Wednesday, August 3, 2011

Rumours Oh Rumours

Transfer rumours kembali berkumandang. Lagi lagi dengan kemasukan pemain import dalam Liga Malaysia 2012.

Safiq Rahim & Amirulhadi Zainal almost confirm nak blah dari Selangor next season, untuk join kelab luar. Khabarnya Khairul Fahmi Che Mat juga turut dipancing kelab luar. Safee Sali pulak dengar cer intai peluang nak ke Liga Australia. Tapi kalau cakap pasal kalau, babi pun boleh terbang. Haha.


Biasanya macam tu lah. Macam dulu player kita takut-takut nak main untuk kelab luar negara, even dalam kalangan ASEAN sekalipun. Tapi bila tengok Safee Sali dah berjaya, berlumba lumba nak pergi.
Senario yang sama dapat kita lihat di Jepun. Bila Kazuyoshi Miura menjadi pemain pertama untuk bermain dengan kelab eropah (Genoa,1994), yang lain pun mula ikut rentak yang sama, Hidetoshi Nakata, Junichi Inamoto, Shinji Ono & seangkatan dengannya. Kalau ada starter yang berani buat, haaa baru ada yang nak ikut.


One of the best striker in Indonesia, Boaz Solossa, rejected a lucrative offer from Sime Darby untuk join 'em next season. Ahmad Bustomi dari Indonesia juga cuba dipancing oleh Sime Darby. Clubs & states team kat Malaysia dah mula berbelanja. Jangan berbelanja sampai EPF tertunggak yo! :)

Masih ingat lagi masa tahun 2007/2008, Persipura Jayapura demanded RM1mil from Perak for his service. Aiseeyy, indonesians ni selalu overrated lah. No offence yo! :)

No comments:

Post a Comment