Sunday, February 20, 2011

Kenali Pemain : Anwarul Hafiz



Zzz. okay guys, kembali ke segmen Kenali Pemain. Lambat sikit pada minggu ni. biasa lah, cari material. Kali ni masih dengan Negeri Sembilan FA(Piala Presiden 2011 Bawah 21 Tahun).





Nama : Anwarul Hafiz b. Ahmad (Negeri Sembilan Bawah 21)
Nama Panggilan : Goncang
Nombor Jersi : 11
Posisi : Penyerang
Tarikh Lahir : 15 Februari 1993
Tempat Lahir : Taiping, Perak
Ketinggian : 179 cm
Berat : 73 kg
Pasukan yang diminati : Manchester United
Pemain yang diminati : Zlatan Ibrahimovic

Sekolah :  SK Dato' Klana Makmor, Seremban
               (2000-2005)
               SMK King George V, Seremban
               (2006-2010) 

Anwarul,18, merupakan seorang footballer yang menarik untuk aku ceritakan. Pada awal pembabitan Anwarul dalam bidang sukan, Anwarul memilih sukan ragbi ketika bersekolah di SMK King George V, Seremban (KGV). Beliau merupakan ayam tambatan bagi KGV dan juga pasukan Negeri Sembilan. Pada 2010, beliau telah diserap ke dalam pasukan ragbi Malaysia U-17 dalam kejohanan HSBC Bangkok 2010.

Beliau juga telah mewakili pasukan ragbi Negeri Sembilan pada Sukan Malaysia (SUKMA) 2010 di Melaka, dan mendapat tempat ke-5. Anwarul juga dapat dilihat di dalam majalah URTV Edisi 771,15-30 Jun 2010.

Ragbi, kemudian ke bola sepak.


Cukup dengan ragbi, kini Anwarul memilih sukan bola sepak sebagai destinasinya. Kehebatannya di dalam permainan bola sepak juga pernah dipantau Sekolah Sukan Bukit Jalil(SSBJ). Kaliber Anwarul sebagai "Total Athlete" dapat dilihat di dalam sukan bola sepak. Memiliki pakej yang lengkap sebagai senjata pemusnah, Anwarul digeruni rakan sebayanya pada peringkat sekolah di Negeri Sembilan. Beliau juga memegang beberapa rekod olahraga pada usia remajanya.

"Killer Instinct" beliau juga membuatkan para pemain gerun akan beliau. Shooting Power yang setanding Aidil Zafuan, Agility setaraf Zaquan Adha, Work Rate sama dengan Kunanlan. Itulah Anwarul Hafiz. Yang pasti, Anwarul merupakan "player to watch" untuk pasukan Piala Presiden NS pada musim ini.
Apa lagi talent scouts di seluruh Malaysia, jalankan kerja anda! ^^

Nak stalk Anwarul Hafiz melalui FB? takdahal, ni akaun dia. Facebook Anwarul Hafiz

4 comments:

  1. anak ahmad, cucu rejab :)

    ReplyDelete
  2. anak shangar :D:D

    ReplyDelete
  3. mcm cristiano ronaldo dia ni hahaha

    ReplyDelete
  4. kena gantung lima tahun...makan rumput la kau..bodoh

    ReplyDelete