Saturday, April 16, 2011

"Update" bersama Iqma Tarantino : How Far Negeri Sembilan Can Go?

Okay for this week, we want to talk about Negeri Sembilan. Okay, kita semua boleh nampak yang Negeri bermain dibawah kemampuan sendiri. Terkeluarnya dari FA cup, dan prestasi hambar yang ditunjukkan dalam Super League. Perkara ni da pun ramai yang bersuara. hah, so this week let me talk about it.

Okay, Hoben jang Hoben. Semangat Hoben sekarang ni aku tengok da luntur da, pemain walaupun menunjukkan prestasi yang baik, dan kadang kala nasib menyebelahi pihak lawan. Tapi bro, dalam bola kan, nasib mana pernah kira. Own goal ke, offside goal tapi referee cakap goal ke, tetap goal. and even kalah satu goal ke or kalah dua tiga goal ke, tetap kalah jugak. Tak kira la pemain bermain hampas pulaskan. Kenapa benda ni terjadi? Kita lihat saja pasukan Negeri ketika ini, nak kata kualiti coaching takda? aku tak perlu la rasa kita nak borak mengenai pencapaian dan kredibiliti AK47 atau sekarang ni dengar cerita da ditukar kepada AK9 atau nama sebenarnya Azraai Khor Abdullah. Seorang coach yang sangat disegani di Malaysia. Jadi bagi aku,coaching and management team di Negeri bukan satu masalah.

Azraai Khor Abdullah

Okay kita lihat pulak barisan pemain Negeri,. fuuhh, bukan aku nak cakap apa la.before the season started, aku heboh berborak dengan rakan rakan (termasuk Faliq Firdaus sekali), “negeri tahun ni sumpah terbaik,bawak masuk player superb superb baii’ ada pulak kata”tahu takpo, da macam Real Madrid Malaysia da aku tengok’. Mula la semua congak siapa main first semua kan “start la dengan GK Farizal, DF sumpah fight Aidil Shukor Zamani lagi, Faakri Saarani masuk lagi. fuuh,”  tapi apa yang kita Nampak semua tu hanya la Real Madrid '02, zaman semua pemain dunia ada dekat sana dan hasilnya adalah below the bar.

Negeri Sembilan, zaman gemilang


Memang kita mempunyai pemain yang sangat berpotensi dan muda, dan bagi aku, Coach AK9 harus mencari rentak permainan negeri yang sebenar yang mampu dan selari dengan kemampuan attacking dan defending pemain Negeri Sembilan. Tapi jika kita lihat pulak dengan usia pemain,okay aku admit, dulu aku pernah kata, Negeri hanya team kuda tua yang tunggu masa nak tempang je, tapi dengan pasukan kuda tua la Negeri banyak mencipta kejayaan. Now, kuda pun da tukar, kuda tua hanya ada dua tiga saja, dan rata rata adalah kuda perang yang harus digeruni. Namun hasilnya, hmm. Itu adalah satu masalah yang harus kita fikirkan semula. Cari rentak permainan.

Shahurain Abu Samah & Halim Zainal ; Kau yang bawa ku terbang..

Okay,apa yang aku lihat, dulunya negeri lebih bermain relax and attack, but now, common guys, kita ada banyak pemain yang laju, so tukar rentak permainan kita.


Hairuddin Omar ; buntu
Okay now, sebagai penyokong Negeri, sememangnya kita mempunyai hak sebagai penyokong untuk mempersoalkan prestasi permainan pasukan kita, tapi bagi situasi Negeri ni,  kita harus beri coach lebih banyak masa lagi.”Maybe NEXT season for us”. Kerana beliau masih baru dengan pasukan Negeri, so kita harus la berinya lebih banyak masa lagi.okay guys? Salam.

No comments:

Post a Comment