Thursday, January 19, 2012

Tukar Pakai Baju

Kebelakangan ni kita dapat tengok, import players dikatakan langsung tak menyerlah. Ada management yang kata semua import players yang mereka ambil, tak up to standard.

Lelo Mbele & Ramez Dayoub, Selangor. | Foto Lensa Ayid

Katanya management Kedah tak puas hati dengan pemain import mereka. Katanya, kalau tak perform, akan diganti dengan pemain lain. Sama juga dengan Tan Sri Annuar Musa, katanya set of import players yang baru akan masuk. Yang aku pelik, pemain ni ditukar macam tukar pakai baju. Kalau management nak harapkan pemain yang on form all the time, memang tak ada lah. Tapi kalau mereka tak bagus, kenapa mereka dapat main untuk team tu in the first place? Sekadar tangkap muatkah? Selain itu, kalau nak diterminatekan contract mereka yang sedia ada ni pun, ada ke clause dalam kontrak mereka untuk lepaskan kontrak awal? Ini semua persoalan yang legend.

Kalau Ghaddar tu tak bagus, kenapa amik dia in the first place? Kalau dia tak bagus, tak ada dia jadi penyerang kebangsaan Lebanon. Kalau dia tak bagus, tak ada dia jadi one of the top scorers in AFC Cup untuk kelab dia yang terdahulu.

Pasal form ni, it's all about timing. Tak semua pemain akan on form selalu. Jurulatih yang baik juga mampu menaikkan form pemain semula.

Apa-apa pun, aku pelik dengan state FAs kat Malaysia ni. Selalunya ambil players kalau betul-betul berbakat. Tapi bila dah ambil, complain tak berkualiti. Haihhhhh

1 comment:

  1. betooool...
    new signing memang la nak kene 'gel' dulu dengan teammate lain...
    sume ni memang nak kena take time..
    tuu si beckham dulu masa die gi Real dok dalam subs ntah brapa game, naper? sebab beckham nak kena 'gel' dgn team dier laa..

    ReplyDelete